wang punca kegemukan.....


Seorang penyelidik bebas telah membuat kajian lapangan dengan mencari punca masalah kegemukan di negara ini. kajian ini bermula ataupun tercetus apabila beliau memcuci tandas di rumahnya. Beliau mendapati lemak di perutnya telah berkurangan kerana sebelum ini perutnya tiada six pad tp selepas selesai memcuci bilik mandi dan tandas di rumahnya,die berasa keras di perut dan terkejut kerana secara tiba2 di perutnya ada six pad.

Daripada itulah,beliau membuat kajian di seluruh Malaysia dengan membuat soalan dan diedarkan ke suluruh negeri. Daripada kiraan beliau, beliau mendapati peratusan rakyat Malaysia adalah seorang yang pemalas lebih2 lagi kepada orang yang bergolongan pendapatan tinggi kerana salah satu sebabnya kekurangan masa untuk bersenam dan membuat kerja rumah seperti mencuci tandas dan mencuci kereta dan sebagainya.

Berbanding dengan golongan yang berpendapatan yang rendah,peratusan masalah kegemukan di kalangan mereka adalah sedikit berbanding golongan yang berkewangan besar ataupun tinggi.
Ini disebabkan oleh gaya kehidupan golongan orang pendapatan rendah kerana disebabkan kehidupan mereka tidak mewah,mereka terpaksa membuat kerja rumah mereka sendiri sperti membasuh baju dengan tangan di rumah tanpa menggunakan mesin pencuci. Berbeza pula dengan golongan pendapatan tinggi mereka, hidup mereka lebih senang dengan menggunakan mesin baju,tanpa menggunakan tenaga mereka sendri tp hanya menggunakan wang mereka yang ada untuk membayar bil eletrik. Dari sini, wang adalah salah satu punca kegemukan dan punca peratusan kegemukan di Malysia bertambah....ikuti kajian ini pada artikel yang seterusnya....sekian.

sumber:"DIRAHSIAKAN"kajian belum diputuskan.nantikan kemunculan kajian ini seterusnya
terdapat beberapa siri laporan pada artikel setrusnya.
4 Responses
  1. Oong-ong Says:

    IYE LH..DH D DUIT..MCM2 BLEH MKN



  2. dah ada wang ..malas bergerak...gemuk la jadinya...


  3. Lavanya Says:

    ya its amazing,,,, visit him,,,,
    thanks//////